Efter en lang Covid-19-pause er den internationale motorsport nu i gang med en genåbning, og den danske Lamborghini-fabrikskører Dennis Lind er klar til GT3-mesterskabet.
Den danske Lamborghini-fabrikskører Dennis Lind har som alle andre racerkørere været tvunget til at holde en meget lang ferie i forbindelse med Covid-19-nedlukningen. Men med motorsportens genåbning kan Lind nu se frem til en travl anden halvdel af 2020, hvor tre forskellige GT3-mesterskaber skal udfordres.
– Det har været en meget, meget lang ferie, og jeg ser frem til at komme tilbage i en racerbil igen. Jeg har brugt de tomme måneder på at dyrke en masse esport, og det har blandt andet budt på virtuelt 24-timers Le Mans med min onkel, Jan Magnussen. At køre simulatorræs har været sjovt og underholdende og har også hjulpet mig med at passe formen, men intet slår fornemmelsen af en ægte racerbil, og jeg glæder mig absurd meget til at komme på banen igen, lyder det fra Dennis Lind.
Og danskeren får travlt. Dennis Lind fortsætter først og fremmest kampen sammen med FFF Racing Team og holdkammeraterne Andrea Caldarelli og Marco Mapelli i International GT Challenge, som tog sin start med 12-timersløbet på Bathurst i Australien i februar.
IGTC-kalenderen bød oprindeligt på fem løb på fem kontinenter, men er efter aflysningen af Suzuka-løbet nu reduceret til tre resterende afdelinger med et ottetimersløb på Indianapolis den 4. oktober, 24-timersløbet på Spa-Francorchamps den 24.-25. oktober samt et nitimersløb på Kyalami i Sydafrika den 21. november.
Lind stiller sammen med sine to holdkammerater fra FFF Racing også op i GT World Challenge Endurance Cup, som starter med et sekstimersløb på Imola den 26. juli og følges op af endnu ét på Nürburgring den 6. september samt finalen på Paul Ricard den 15. november. I GT World Challenge Endurance Cup indgår også 24-timersløbet på Spa-Francorchamps i oktober.
Og endelig stiller Dennis Lind for andet år i træk op i det britiske GT-mesterskab for WPI Motorsport med makkeren Michael Igoe. Her skydes mesterskabet i gang med to afdelinger i weekenden den 1.-2. august på Oulton Park og følges op med yderligere to afdelinger på Donnington (15.-16. august), en afdeling på Brands Hatch (30. august), en afdeling på Donnington Park (20. september) samt finalen på Silverstone den 8. november. Grundet sammenfald med 24-timersløbet på Spa-Francorchamps går Lind glip af to afdelinger på Snetterton den 3.-4. oktober.
– Der bliver nok at se til, og jeg glæder mig. Jeg har allerede været bag rattet til de første test, og det er fantastisk at mærke bilen igen. De reviderede kalendere betyder, at vi slutter relativt sent i år, og det kan blive nogle interessante løb med køligere temperaturer, end vi er vant til på de europæiske baner. Men organisationerne bag serierne har gjort et fantastisk arbejde for at få puslespillet til at gå op, så det bliver et fedt efterår med masser af ræs.