Formel 1-sæsonen 2025 markerer en stor ændring i sportens samarbejder.
Tag Heuer overtager rollen som officiel tidsmåler fra Rolex, der har haft titlen siden 2013. Aftalen strækker sig over de næste ti år og har en samlet værdi på 10,5 milliarder kroner.
Det markerer ikke kun et skifte, men også en vigtig milepæl for både Tag Heuer og Formel 1.
Et historisk partnerskab
Tag Heuer har en lang historie i motorsportens verden.
Mærket var Formel 1’s officielle tidsmåler fra 1992 til 2003 og vender nu tilbage til en rolle, som mange ser som naturlig for dem.
Deres comeback falder sammen med Formel 1’s 75-års jubilæum og giver en nostalgisk forbindelse til sportens fortid.
Flere luksusbrands ind i Formel 1
Aftalen med Tag Heuer er ikke det eneste samarbejde med luksusbrands. Moët & Chandon, der også ejes af LVMH-gruppen, vender tilbage som champagnepartner i 2025.
Det sker efter en periode, hvor Ferrari Trento leverede champagne til podierne.
LÆS OGSÅ: Alkohol svarende til 189 billioner-billioner liter øl opdaget i rummet
Samarbejdet med LVMH markerer Formel 1’s fortsatte indsats for at tiltrække globale luksusbrands og styrke sportens position som en eksklusiv oplevelse.
Rolex takker af
Efter over et årti i rollen som officiel tidsmåler forlader Rolex Formel 1. Mærket har sat sit præg med synlige logoer på baner og i tv-transmissioner.
Selvom Rolex ikke længere er en officiel partner, vil deres bidrag til sportens historie ikke blive glemt.
Fejring af jubilæet
Som en del af Formel 1’s 75-års jubilæum vil en stor begivenhed finde sted den 18. februar 2025 i Londons O2 Arena.
Alle ti teams vil afsløre deres nye biler og designs.
Fans får også mulighed for at møde kørere og repræsentanter fra holdene. Arrangementet forventes at blive en festdag for både fans og teams.
Tag Heuers eksisterende partnerskaber fortsætter
Den nye aftale påvirker ikke Tag Heuers nuværende samarbejder med Red Bull Racing og Monaco Grand Prix.
De to partnerskaber fortsætter uændret og styrker mærkets position i motorsportens verden.