Hellere lille og vågen: Ferrari får baghjul af lille Lotus

Bare fordi du har en stejlende hingst på køleren, skal du ikke nødvendigvis spille op til en mindre Lotus!

Fortsætter efter annoncen:

I hvert fald i det her tilfælde. For den lille, håndbyggede englænder finder sig ikke i noget pis fra den indrømmede meget mere potente 458’er.

På papiret altså. For Lotus’en er langt fra fabriksopgivelsen. Faktisk har motoren intet med fabrikken at gøre, selvom man ikke har ændret den placering. Centermotoren er her stadig.

LÆS OGSÅ: Corolla’en fra Helvede – LS-V8’er med 550 hk

Der er blot gjort plads til en kompressor-ladet Honda K20-motor i stedet for den 1,8-liters Toyota-maskine med fire propper, som Lotus normalt benytter sig af i Elise.

Fortsætter efter annoncen:

Den lettere Lotus kommer afgjort bedst fra start, og Ferrari’en skal presses forbi 250 km/t, før den engelske sportsvogn taber pusten.

Fortsætter efter annoncen:



Har du læst?

Flere populære artikler

Annonce:

Følg Mandesiden

74,000FansLike
19,800FølgereFølg

Seneste artikler

Annonce:

HAR DU LÆST?