LEGO Koncernen har i dag løftet sløret for et nyt avanceret byggeprodukt til voksne Star Wars- og Marvel-fans. De kan nu bygge et cool motiv fra serierne og efterfølgende hænge det op på væggen som et kunstværk.
Ifølge en ny undersøgelse, som LEGO Koncernen har gennemført globalt, er 73 pct. af alle voksne på udkig efter nye måder til at koble af på. Den tendens forsøger LEGO at appellerer til med en nye livsstilsserie, LEGO Art, som er skabt til voksne, der leder efter mentale åndehuller med ro og fordybelse i en travl hverdag.
Tanken er, at henholdsvis musik-, kunst- og filmelskere kan skabe cool kunst til hjemmet, samtidig med at de bliver klogere på design i en tilhørende podcast. Serien er netop blevet præsenteret globalt og lanceres i Danmark 1. august.
Detaljer om designet:
- Den nye livsstilsserie hedder LEGO Art og består store billeder, der samles lidt som et puslespil.
- Serien skal imødekomme tendensen til at vi søger mod produkter, der giver mulighed for fordybelse.
- Sættene består ikke af traditionelle LEGO klodser, men samme flade 2D byggekoncept som LEGO DOTS, der blev lanceret tidligere i år.
- Det betyder, at værket kan hænges op på væggen som et billede, når det er færdigbygget.
- Indledningsvis lanceres fire forskellige motiver: The Beatles, Star Wars, Iron Man og Andy Warhols Marilyn Monroe.
- Til hvert af dem hører en podcast, hvor redaktører, designere og journalister fortæller om historien bag motivet.