Brænder dit hjerte for digital markedsføring, kan det være et godt udgangspunkt at starte som praktikant i en større eller mindre marketingvirksomhed.
Her kan du læse mere om, hvorfor det er en god idé, og hvad du kan bruge det til.
Prøv kræfter med forskellige discipliner
Som praktikant har du mulighed for at snuse til de forskellige grene i marketingverdenen. Det kan blive mere eller mindre skræddersyet til det, du synes, er spændende, og som du gerne vil arbejde med. Du kan f.eks. være SEO praktikant, hvor du kommer til at komme nærmere ind på en bred palette, som dækker over f.eks. søgeord og søgemaskiner, udvalg af links, teknisk SEO og tekster i forskellige genrer.
Få styrket din viden
Som SEO praktikant kommer du tæt på de medarbejdere i virksomheden, som arbejder med SEO til daglig. De har en bred viden, de kan dele ud af, og kan tage dig med på rejsen gennem de forskellige processer, der opstår lige fra kundekontakt til arbejdsprocesserne.
Du er samtidig en aktiv del af teamet, hvilket betyder, at du får hands-on erfaring, du kan tage med dig videre. Du kan f.eks. få helt eller delvist ansvar for kundeopgaver, hvor du kan sparre med holdet omkring dig.
Jobmuligheder
At starte som praktikant hos en virksomhed, kan være en god indgang til et job. Måske mangler de en, som kan tage teten på lige præcis det, du interesserer dig for, og som du egentlig er ved at blive oplært i. Er det ikke tilfældet, kan du generelt være bedre stillet på jobmarkedet, fordi du netop kommer med nogle friske kompetencer inden for f.eks. SEO, sociale medier, Amazon eller meget andet. Der er altså noget at tilføje til dit CV, og du bliver skarpere på det, du interesserer dig for.