Alle kan være med til at varme op til Økodag fra i dag, hvor en digital kampagne med dansende Mille Gori i spidsen bliver skudt i gang. De sociale medier er rammen for kampagnen, hvor man kan være med til at varme op til, at køerne bliver lukket på græs d. 18. april kl. 12.00.
I år bliver forårets store begivenhed Økodag digital, og det bliver Mille Gori, der fører an som dansekaptajn i ugerne op til Økodag med den digitale dansekampagne, som kan følges på Facebook @ILOVEØKO og på økodag.dk
Hvert år får de økologiske gårde rundt omkring i Danmark besøg af op mod 200.000 gæster, der gerne vil se køerne springe ud på græsmarkerne. Men på grund af det nuværende forsamlingsloft har Økologisk Landsforening, de økologiske mælkeproducenter og mejerier besluttet at gøre Økodag digital og sende live søndag d. 18. april kl. 12.00 fra én af de økologiske gårde.
”Økodag er en festdag! I år har vi inviteret Mille Gori ind i stalden, hængt diskokuglen op og tændt for musikken, så vi kan få gang i vores vintertrætte kroppe. Normalt samles vi alle ude på gården til Økodag, men i år må vi samles bag skærmen og nyde, at der bliver serveret sprøde dansetrin, og når køerne så springer ud d. 18. april, så er vi øvet i at danse med,” siger Per Kølster, formand, Økologisk Landsforening.
Den digitale kampagne består af tre film, hvor vi oplever livet på en økologisk gård, lærer om koens og landmandens hverdag og slutter af med familievenlige dansetrin, hvor alle kan være med.