Træt af køen i Netto? Nu kommer løsningen

Danmarks største dagligvarekæde Netto åbner for onlineshopping af dagligvarer med den nye digitale platform Fillop. Fillop tilbyder en skræddersyet digital dagligvareløsning, der kombinerer fast levering af basisvarer til døren med salg af ferskvarer i butikken. Dermed udvider Netto med et onlineunivers som supplement til sine over 500 fysiske butikker. Målet er 50.000 nye digitale kunder på et år.

Fortsætter efter annoncen:

Nettos nye onlineplatform Fillop giver forbrugerne automatisk opfyldning af basisvarer som fx toiletpapir, ris og tandpasta, leveret direkte til hoveddøren, mens ferskvarer fortsat købes i den lokale Netto-butik.

I dag har 14 pct. af danskerne ifølge analyseinstituttet Nielsen prøvet at købe dagligvarer digitalt, men samtidig viser forbrugerdata fra AIM CREATE, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer, skriver Salling Group i en pressemeddelelse.

Plads i markedet til online-Netto

Netop de modsætninger i forbrugeradfærden har været drivkraften i udviklingen af onlineplatformen Fillop. Med den har Netto skabt en ny variant af onlinesupermarkedet, hvor forbrugeren slipper for besværet med at slæbe basisvarerne hjem, mens de selv kan gå ned i butikken og vælge den helt rette bøf eller slå til på et dagstilbud i Netto.

Fortsætter efter annoncen:

– I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder. Det er også visionen for Fillop. Vi ved, at mange danskere ser de daglige indkøb som lidt af en udfordring i et travlt liv. Det gør vi nu noget ved med lanceringen af Fillop, siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto Danmark.

Med Fillop-platformen satser Netto på at udviske grænserne mellem den fysiske butik og onlinesupermarkedet, som vi kender det – til gavn for forbrugeren.

– Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare. Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser, siger Martin Hasgard Olesen.

Fortsætter efter annoncen:


50.000 nye kunder skal have Netto leveret direkte til døren

Varerne i Fillop er prissat til Netto-priser og leveres til døren af PostNord. Uanset om man er hjemme eller ej. Netto forventer 50.000 forbrugere på platformen inden for de kommende 12 måneder. I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag 10. september, og Netto åbner op for ansøgninger om at blive beta-tester på fillop.dk fra i dag. Netto forventer, at Fillop går live nationalt primo 2020.

Læs mere om Fillop og ansøg om at blive Fillop beta-tester på www.fillop.dk

Fakta om Fillop

Fillop giver mulighed for at få leveret basisvarer til døren med et fast interval, eksempelvis en gang eller to om måneden. Priserne er de samme som i de fysiske Netto-butikker og der kan vælges varer fra hele Nettos sortiment, undtagen ferskvarer. Det er let at opdatere næste levering, så der kan toppes op med ekstra varer, ligesom en levering nemt kan udskydes eller annulleres. Der er ingen binding og intet krav om minimumskøb.

Fillop



Har du læst?

Flere populære artikler

Annonce:

Følg Mandesiden

74,000FansLike
19,800FølgereFølg

Seneste artikler

Annonce:

HAR DU LÆST?